svetluska.jpgNa webový portál štědrýnákup.cz přibyla další organizace, kterou svým nákupem mohou zákazníci podpořit. Stal se jím projekt Nadační fondu Českého rozhlasu Světluška. Lidé tak mají další možnost, jak podpořit nevidomé – navíc díky takto významnému partnerovi Štědrého nákupu.

V současné době na webu zákazník najde 26 nadací nebo jiných organizací, které si pro nákup může zvolit, případně lze peníze poslat všem. Vzhledem k tomu, že se jedná o samé zavedené a oblíbené charitativní projekty, Světluška se mezi nimi jistě neztratí. „Jsem moc rád, že Světlušku mezi projekty máme a doufám, že jí Štědrý nákup přinese hodně podpory,“ okomentoval novinku zakladatel projektu Matyáš Trojan.
Světluška je dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu založený na solidaritě a dobré vůli lidí, kteří se rozhodli darovat nevidomým trochu světla. Pomáhá dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením. Je oporou pro ty, které nelehký životní osud postavil před každodenní výzvu: znovu a znovu se učit životu ve tmě - bez pomoci jednoho z nejdůležitějších lidských smyslů. Projekt funguje od roku 2003 a zatím se do něj zapojilo více než 66 000 dobrovolníků a miliony dárců – nyní mohou přibývat i díky webu štědrýnákup.cz.

Jak Štědrý nákup funguje?

Štědrý nákup je internetový portál, na němž najdou zákazníci všechny své oblíbené a prověřené e-shopy a slevové portály. Na nich nakupují jako obvykle, jen s tím zásadním rozdílem, že až 10 % ze zaplacené částky jde automaticky na účet zvolené nadace. Zákazník neplatí nic navíc. Peníze na dobročinné účely jdou přímo od prodejce.  Před zahájením nákupu si zákazník pouze vybere charitativní projekt, který chce podpořit. Kde budou vybrané peníze pomáhat, záleží na volbě konkrétní dobročinné organizace. Ta může být stále stejná, nebo se s každým nákupem měnit. Kdyby šlo jen 5 % nákupů na internetu přes web štědrýnákup.cz, dostane se k těm, kteří se bez naší pomoci neobejdou, přes 120 milionů korun ročně.

(tz)