polečnost dm drogerie markt vytrvale kráčí cestou úspěšného růstu: K 31. březnu 2014 dosáhla růstu obratu o 3,4 procent na 3,413 mld. CZK (za období od 1. října 2013 do 31. března 2014). Spotřebitelé zvolili dm „Obchodníkem roku 2013 s drogerií a parfumerií". Společnost pokračuje čtvrtým rokem v dm preventivním programu „Veselé zoubky".
V první polovině obchodního roku 2013/2014 (říjen 2013 - březen 2014) společnost dm drogerie markt s.r.o. vykazuje vytrvalý růst a zvýšení obratu na 3,413 mld. CZK. Meziročně se jedná o navýšení o 3,4 procent. Tento růst převyšuje výrazně vývoj na českém drogistickém trhu a dm tak získává tržní podíl jak mezi drogisty, tak total trhu v ČR. Společnost dm drogerie markt v posledních šesti měsících investovala do modernizace a regenerace svých prodejen, v průběhu uplynulého půlroku našlo atraktivnější umístění 9 prodejen dm, které zákazníkům přinesly komfortnější nakupování a výběr z rozšířeného sortimentu.
Gerhard Fischer, jednatel společnosti dm, vidí největší úspěch v inovacích a v důvěře zákazníků:
„Zvětšujeme prodejní plochu prodejen, rozšiřujeme sortiment a neustále inovujeme nabídku pro zákazníky také v rámci věrnostního programu dm active beauty světa výhod. Zároveň se důsledně věnujeme technickým a logistickým inovacím," vysvětluje Gerhard Fischer hlavní důvody úspěchu společnosti. „Společnost dm se neustále rozvíjí a klade velký důraz jak na zpětnou vazbu zákazníků, tak na spolupráci s dodavateli a vytváření přátelské a příznivé pracovní atmosféry mezi spolupracovníky," doplňuje Gerhard Fischer pro úplnost stěžejní body dm filozofie.
Mateřská dm Rakousko se všemi jejími 100% dceřinými společnostmi ve střední a jihovýchodní Evropě (tj. v České republice, Maďarsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Bulharsku a Makedonii) dokázala za první polovinu obchodního roku 2013/2014 (říjen 2013 - březen 2014) navýšit obrat o 3,8 procent a dosáhla meziročního obratu 942 mil. Euro. V celkem 1.420 prodejnách dm pracuje celkem 15.157 spolupracovníků.
Celá skupina včetně dm Německo pak vykazuje meziroční nárůst o 8,3 procent, v uplynulém půlroce dosáhl koncern dm obratu ve výši 4,09 mld. Euro.
Technické a logistické inovace
V uplynulém půlroce společnost dm investovala zejména do zprovoznění poslední etapy logistického centra společnosti v Jihlavě. Nové funkční uspořádání, dodatečné vybudování bočních ramp ke zvýšení kapacity naskladňovací zóny velkoobjemového zboží a související investice do skladové infrastruktury
výrazně zvyšují efektivitu zásobování prodejen dm.
V únoru letošního roku vybavila společnost dm pokladny všech svých prodejen novým typem tzv. 3D skeneru, který umožňuje snímání kódů zákaznických karet přímo z telefonu zákazníků. Nový typ skeneru používá technologii kamerového všesměrového snímače. Ten zaručuje vysokou kvalitu skenování kódů z různých typů médií.
Spotřebiteli oblíbený drogistický řetězec
Celkem počtvrté, z toho potřetí v řadě dokázala společnost dm obhájit svou pozici jedničky na drogistickém trhu a zvítězit v prestižní soutěži Obchodník roku, v kategorii „MasterCard obchodník roku
2013 s drogerií a parfumerií. „Získaného a obhájeného vítězství si velmi vážíme a věříme, že dlouhodobou důvěru našich zákazníků ani do budoucna nezklameme a budeme schopni i nadále naplňovat jejich přání a potřeby. Obhájené vítězství pro nás rovněž znamená velký závazek do budoucna
- nabízet našim zákazníkům stále co nejširší sortiment, výborný poměr mezi cenou a výkonem a příjemnou atmosféru v prodejnách dm," říká Markéta Kajabová, vedoucí resortu expanze.
Dalším významným oceněním pro dm je prestižní cena Czech Superbrands Award 2014: Ve spolupráci s výzkumným institutem GfK Czech byli dotazováni spotřebitelé v České republice na jejich oblíbené značky. Na základě známosti a obliby vyhodnotila poté nezávislá odborná komise Brand Council složená z profesionálů z oblasti byznysu, komunikace, marketingu a marketingového výzkumu nejlepší značky na českém trhu.
O rovném přístupu ke všem spolupracovníkům ve společnosti dm svědčí získané ocenění „Tátové vítáni", které udělila Liga otevřených mužů firmám, jež podporují aktivní otcovství a umožňují tak otcům sladit pracovní i rodinný život.
dm zákaznická karta oslavila 5 let
dm active beauty karta oslavila v letošním roce pět let existence a více než 1,6 milionu členů active beauty světa výhod je důkazem, že se jedná o jeden z nejoblíbenějších věrnostních programů na českém trhu. „Zájmu zákazníků si velmi vážíme, a proto chceme program dm active beauty svět výhod neustále rozvíjet tak, aby byli zákazníci s nabízenými výhodami spokojeni. S tím souvisí nejen rozšiřování nabídky výhod, ale také například zavádění nových technických inovací, které usnadní zákazníkovi čerpání výhod. V březnu letošního roku jsme tak zavedli zákazníky velmi žádanou možnost čerpání výhod přímo na pokladně bez nutnosti tisku kuponu na terminalu, nebo například možnost skenování karty přímo z mobilního telefonu," popisuje aktuální změny v dm active beauty světě výhod Mgr. Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu.
dm rozšiřuje portfolio dm značek
dm značky jsou nedílnou součástí sortimentu dm a jejich podíl na celkovém obratu společnosti dlouhodobě roste. Zejména v hospodářsky nepříznivém období hledají zákazníci cenově příznivou alternativu ke značkovým výrobkům, nechtějí se však zříkat dobré kvality. Produkty dm značek již několikrát obstály v konkurenci a bodovaly v nezávislých testech. Přesvědčily tak řadu zákazníků svou kvalitou. V březnu rozšířila dm svou nabídku o novou dm značku Visiomax. V pořadí se tak jedná již o 22. značku v sortimentu dm. Nová dm značka zahrnuje sortiment čtecích brýlí a roztoků na kontaktní čočky. Všechny produkty se vyznačují vysokou kvalitou.
Podpora UNICEF
V prosinci loňského roku již druhým rokem společnost dm drogerie markt podpořila dětský fond UNICEF. Celá částka z prodeje, vyjma DPH byla věnována na podporu programů UNICEFu. Díky zákazníkům dm se tak podařilo přispět částkou více než 850 tis. CZK.
dm podporuje aktivity v souladu se společenskou odpovědností
Společnost dm má ve své filozofii pevně zakotvenou zásadu působit příkladně ve svém okolí. V únoru a březnu letošního roku se již počvrté vydala mezi žáky prvních tříd základních škol po celé České republice, aby tak prostřednictvím dm preventivního programu „Veselé zoubky" pomohla školákům, jejich rodičům a pedagogům s prevencí zubního kazu. Program získal od České stomatologické komory oprávnění používat Pečeť České stomatologické komory. Tuto pečeť propůjčuje ČSK vybraným výrobkům a projektům v oblasti prevence jako známku kvality. „Program ukázal prospěšnost již v průběhu předchozích tří ročníků a poskytl cenné informace nejen více než 90.000 dětí, ale tak é jejich rodičům a pedagogům," vysvětluje princip programu Martina Horká. Program napomáhá dětem, aby si utvořily co nejlepší návyky do budoucího života. V letošním roce se zapojilo dalších 40.000 dětí.
S cílem zapojit do dm preventivního programu širokou veřejnost se navíc v letošním roce dm rozhodla ve spolupráci s odborníky připravit zábavná odpoledne s „Veselými zoubky" ve vybraných nákupních centrech napříč Českou republikou a nabídla zákazníkům možnost on-line chatu na webových stránkách.
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 216 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel Kadečka. Celkem v
dm pracuje 2270 spolupracovníků. V obchodním roce 2012/2013 vykázala dm v České republice obrat ve výši 6,513 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit či Sundance.
(tz)
Tisková zpráva: Znamenitá mezibilance 2013/14 pro dm drogerie markt 29. 4. 2014