o světa foto DermacolLegendární česká kosmetika Dermacol se letos poprvé představila na světové výstavě Expo 2020 Dubai. Tu zatím navštívilo přes 17 milionů návštěvníků. „S láskou ke kráse měníme svět více než 55 let a jsme hrdí na to, že jsme byli součástí českého pavilonu Czech Spring na Expo 2020 Dubai. A zájem o naši značku tu byl velký. Právě Dubaj slouží kosmetice Dermacol jako brána do celého arabského světa. V něm úspěšně působíme více než 20 let,“ říká majitelka značky Dermacol Věra Komárová.

Arabské ženy milují make-up

První značkový obchod otevřel Dermacol přede dvěma lety na prestižní dubajské adrese části Jumeirah. „Právě přes Dubaj prodáváme do celého arabského světa. V Emirátech se nám daří dlouhodobě dobře. Známí jsme tu zejména díky našemu bestselleru, krycímu make-upu Dermacol Make-up Cover,“ uvádí Komárová. A doplňuje, že ženy v arabských zemích milují dokonalý make-up, který podpoří jejich krásu. Podle jejích slov si krycím voděodolným make-upem dokážou zesvětlit pleť až o několik tónů a světlá pleť je zde považována za nejvyšší stupeň krásy.
„Dlouhodobě si Dermacol získává pověst vysoce kvalitního výrobce make-upu, a to i díky distribuci právě do arabského světa. Povedlo se nám dosáhnout světového ohlasu prostřednictvím neplacených recenzí, kdy naše make-upy používali kosmetičtí guruové. Proto rozšiřujeme i výrobní kapacity. Do naší brněnské továrny jsme loni koupili za 35 milionů korun novou výrobní linku,“ uvádí Věra Komárová. „Díky on-line prodeji se nám nyní začíná více dařit i na západních trzích, kam se nám oproti silným kosmetickým značkám dosud hůř pronikalo,“ zdůrazňuje.

Dermacol: krása bez hranic

Dermacol Make-up Cover si drží první pozice v prodejích na online portálu Amazon v Německu, Itálii, Francie, Španělsku či USA. „Ve Spojených státech jsme minulý rok otevřeli vlastní pobočku. A v blízkém období se zde chceme zaměřit i na posílení distribuce,“ poodhaluje plány značky Komárová. Připomíná, že Dermacol vyváží aktuálně kosmetiku do více než 70 zemí světa. Produkty této české společnosti jsou k dostání i na brazilském trhu, patřícímu v oblasti kosmetiky k největším na světě.

Svoji pozici si Dermacol nedávno získal i v Malajsii. Prodává tu ve 160 kamenných pobočkách. A díky své rychlé expanzi má velké ambice i v letošním roce. Chystá se proniknout na ostrov Borneo do států Sabah a Sarawak. „Přestože v Malajsii je v tomto segmentu velká konkurence, daří se nám a značka Dermacol je tu oblíbená. Je zkrátka živoucí legendou a neustále si získává další ženy ze všech kontinentů,“ říká Věra Komárová.

Právě v Malajsii získal Dermacol ocenění Best Exclusive Brand. „Zákaznice tu mají rádi Make-up Cover, ale i naše další produkty dekorativní kosmetiky: saténovou bázi pod make-up, fixační pudr nebo řasenky,“ doplňuje Komárová. Dermacol se i v tomto roce chystá expandovat a rozšiřovat distribuci v zahraničí. „V dubnu budeme vystavovat poprvé na největším mezinárodním veletrhu Cosmoprof Bologna a v červenci plánujeme též poprvé účast na Cosmoprof Las Vegas,“ uzavírá majitelka značky.

Víte že….

Dermacol – svět krásy se zapojil i do pomoci Ukrajině? Tělovou, pleťovou a vlasovou kosmetiku v hodnotě jednoho milionu korun věnoval Dermacol organizacím, které poskytují pomoc ukrajinským uprchlíkům. Diécezní charita Brno společně s humanitární organizací ADRA předala ubytovaným v Brně kosmetiku Dermacol v hodnotě půl milionu. Organizace Women for Women zařídila kosmetikou desítky bytů, které pronajímá pro matky a děti na útěku. Organizace Dům Dobra a Silicon Hill poskytuje ubytování v hostelech a na studentských kolejích v Praze.

Dermacol má vlastní továrnu v Brně s vlastní vývojovou laboratoří. Jmenuje se Cosmonde a v současnosti je závodem s vůbec nejširší škálou vyráběných kosmetických produktů v Česku. „V brněnské Lesné se vyrábí zejména pěstící kosmetika – krémy a pleťové vody, make-upy, peelingy a sprchové gely - například pro naše německé, anglické či holandské zákazníky,“ vysvětluje Věra Komárová.

zisk obou společností Dermacolu a Cosmonde byl za loňský rok, před započtením úroků, daní a odpisů, v součtu kolem 40 milionů korun? „V roce 2020 jsme přitom byli kvůli covidu na nule, ale v roce 2018 to bylo zase dokonce 130 milionů korun,“ vypočítává Komárová.

(tz)