piza 3010062 1280Zájem malých firem o zajištění pravidelného stravování pro zaměstnance v posledních letech výrazně roste. Více než čtvrtina malých podniků (26 procent) do 50 pracovníků totiž pořídila stravenky v posledních třech letech. U velkých firem se stovkami či tisícovkami pracovníků pak přibylo 12 procent nových odběratelů stravenek. Vyplývá to z průzkumu PPM Factum pro společnost Edenred, která je největším světovým poskytovatelem benefitů.

V malých firmách do padesáti zaměstnanců nyní celkem dostává stravenky sedm z deseti zaměstnanců (69 %), zatímco ve velkých firmách se stovkami pracovníků je to plných 95 procent. Tento, na první pohled, výrazný rozdíl, byl ale ještě před několika lety podstatně větší.

„Malých firem se stravenkami přibývá výrazně rychleji, a to zejména v posledních měsících. Tím hlavním důvodem je situace na pracovním trhu. Malé podniky nabízejí stravenky zaměstnancům proto, aby byli konkurenceschopné s většími firmami a institucemi, které mají propracovanou politiku firemních benefitů. I malí zaměstnavatelé si navíc začínají uvědomovat, že zajištění kvalitního stravování má také vliv na pracovní výkony jejich zaměstnanců,“ uvádí Martin Bulíř, generální ředitel Edenredu. V letošním roce chce stravenky podle průzkumu zavést dalších cca 7 procent malých firem, které je dosud nemají.

Naproti tomu o další zaměstnanecké benefity zatím menší podniky v porovnání s velkými takový zájem nejeví. Například příspěvek na kulturu nyní poskytuje čtvrtina malých firem v porovnání s 46 procenty velkých. Zavést je nyní plánuje jen necelá dvě procenta z nich. Podobná je situace i u příspěvku na sport, který nyní zaměstnancům dává 23 procent malých společností v porovnání s 47 procenty velkých.

Jaký je důvod? Malé firmy se obávají, že s rozšířením benefitů jim přibyde administrativa. Tato obava ale nemusí být opodstatněná. Propracovaná moderní řešení benefitů totiž administrativní náročnost snižují na minimum.

„Společnost Edenred přináší malým firmám maximálně jednoduché koncepty, aby benefity zaměstnancům pořídili. Firmám, které zavedou naše elektronické řešení v podobě stravenkové platební karty Ticket Restaurant® či Edenred Benefits pro volnočasové benefity, tak díky online objednávání a dobíjení karet odpadá jakákoli administrativa s rozdělováním poukázek. Držitelé karet získávají možnost platit přesnou částku, odpovídající výši útraty a díky mobilní aplikaci mají stále přehled o výši zůstatku či čerpání prostředků na kartách. Další výhodou je široká akceptační síť, která čítá na 57 000 partnerských provozoven,“ říká Martin Bulíř.

Screenshot 19 02

▬▬
Edenred je celosvětovou jedničkou v oblasti transakčních řešení pro firmy, zaměstnance i obchodníky. Všechna tato řešení, ať už jsou dodávána formou karty, mobilní aplikace, papírové poukázky či přes online platformu, dávají zaměstnancům větší kupní sílu, firmám pomáhají s optimalizací nákladů a smluvním partnerům zase přinášejí další byznys.
Portfolio je založeno na třech hlavních oblastech činnosti:

zaměstnanecké výhody (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación, Ticket Plus, Nutrisavings a další)
řízení firemních nákladů (Ticket Log, Ticket Car, UTA, Ticket Empreserial atd.)
doplňková řešení, jako jsou korporátní platby (Edenred Corporate Payment), incentivy a odměny (Ticket Compliments, Ticket Kadéos) a veřejné sociální služby.
Skupina spojuje jedinečnou síť 43 milionů zaměstnanců, 750 000 firem a veřejných institucí a 1,4 milionu smluvních partnerů.

(tz)

Ilustrační foto Pixabay.com