ženy graf.jpgVe vrcholovém managementu největších českých firem se ženy uplatňují nejhůře za posledních pět let. Zatímco v roce 2014 na nejvyšších řídicích místech působilo 30 % manažerek, koncem loňského roku jich bylo necelých 27 %.

 

Ženy se v roce 2016 nejčastěji prosazovaly v personalistice (77 %), a s výrazným odstupem také ve financích (47 %) a marketingu (45 %). Naopak IT a pozice generálního ředitele je stále doménou především mužů – v čele IT pracuje jen 5 % žen a pouze 8 % velkých tuzemských firem šéfuje žena. Informace vyplývají ze specializované databáze Manažeři velkých firem společnosti Bisnode, která obsahuje informace téměř o 5000 nejvýznamnějších či největších společností v ČR s více než 18 000 kontaktními osobami.

 

„Na databázi Manažeři velkých firem naši klienti oceňují především telefonicky ověřené kontakty na osoby s rozhodovací pravomocí,“ sdělil ředitel Bisnode Jiří Skopový s tím, že uživatelům databáze umožňuje kontaktovat přímo klíčové pracovníky firem, aniž by se museli komplikovaně provolávat přes recepce. „Tím výrazně šetří čas,“ dodal Jiří Skopový.

 

„Detailnější analýza databáze Manažeři velkých firem ukázala, že podíl žen ve vrcholovém managementu největších a nejvýznamnějších českých firem v roce 2016 dosáhl 26,71 % a je na nejnižší úrovni za posledních pět let. To však neplatí pro oblast financí, marketingu a nejvyššího vedení, kde je zastoupení manažerek historicky nejvyšší,“ uvedla analytička Bisnode Petra Štěpánová. „Přítomnost žen na významných manažerských pozicích stále výrazně pokulhává za průměrem Evropské unie, a od roku 2014, kdy v ČR dosáhla historického maxima 30 %, se dokonce snížila o víc než tři procentní body, a to přes to, že celá řada nezávislých studií dokazuje, že ženy ve vedení přispívají ke stabilitě a ziskovosti společností,“ dodala Petra Štěpánová.      

(tz)