dm je značka prodejen, kam se dlouhá léta chodí nejen pro drogistické zboží, parfumerii a potřeby pro děti. Najdete tam i stále se rozšiřující sortiment potravin a výrobků v biokvalitě. Navíc společnost přispívá dalšími aktivitami ke zdravému životnímu stylu. Za to sklízí nejen prestižní ceny, ale zejména spokojenost a věrnost zákazníků. O novinkách jsme hovořili s Mgr. Martinou Horkou, vedoucí rezortu marketingu a nákupu v dm.

V rodině značek dm letos přibyly další novinky. Které patří k těm nejdůležitějším?

Celkový zájem o dm značky je dle našich vyhodnocení a dle reakcí samotných zákazníků velmi vysoký. Velkou roli hraje zcela jistě kvalita dm značek, kterou pravidelně potvrzují také výsledky nejrůznějších spotřebitelských testů. V současné chvíli bychom určitě rádi vyzdvihli úspěch nové micelární řady Balea zahrnující micelární pleťovou vodu a micelární pleťové ubrousky. Oba dva výrobky se staly vítězem prestižní soutěže Volba spotřebitelů v kategorii Nejlepší novinka roku 2016. Za zmínku samozřejmě stojí rozšíření sortimentu naší nejmladší dm značky dm Bio. Z původních 45 položek, se kterými jsme značku zaváděli před přibližně jedním rokem na trh, jsme nabídku obohatili na aktuálně nabízených 275 produktů, a to stále nejsme u konečných čísel. A mohu již také prozradit, že na podzim pro zákazníky připravujeme další milé překvapení, rozšíření rodiny výrobků dm značek o další. Tentokrát určené všem ženám, které chtějí být ještě krásnější.

Jaký je podíl biopotravin v nabídce dm? Roste zájem zákazníků o tento program? A přednost mu dávají lidé s většími příjmy, ekologickým cítěním, nebo se to už stává obecným trendem nakupování?

V současné době nabízí dm zákazníkům přibližně 750 výrobků biopotravin, a to včetně výrobků dětské výživy. Více než 50 % z nabízeného sortimentu v oblasti výživy tvoří právě biopotraviny. Jejich podíl na obratech v oblasti výživy je stejně tak více než polovina. Jelikož jsou pro nás přání zákazníků na prvním místě, snažíme se pružně reagovat na jejich potřeby a nabídku průběžně rozšiřujeme. Můžeme tedy potvrdit, že poptávka v této oblasti neustále roste. Již dávno neplatí předsudek, že produkty v biokvalitě jsou cenově dostupné jen pro vyšší příjmovou skupinu. Například naše nejnovější dm značka dm Bio, kterou si zákazníci preferující produkty v biokvalitě velmi rychle oblíbili, představuje pestrou paletu bioproduktů za výhodnou cenu.

Trvalá udržitelnost a dm patří neodmyslitelně k sobě. Daří se tento společensky prospěšný postoj prohlubovat? A s výrobky i „prodat“ spotřebitelům?

Trvalá udržitelnost nás provází při všech našich činnostech. Všeobecně lze říci, že se nám daří vést i naše zákazníky k trvale udržitelnému smýšlení, což je naším přáním i cílem. V loňském roce jsme koncem května odstartovali úspěšnou dvouměsíční ekologickou kampaň Už dnes myslím na zítřek, která měla za cíl přiblížit zákazníkům témata jako přírodní kosmetika, bio, fair trade nebo principy ekologického praní. Poskytli jsme edukaci v oblasti nejznámějších ekologických symbolů a zaměřili jsme se i na téma opakovaně použitelných nákupních tašek, které dlouhodobě preferujeme proti běžným plastovým taškám. Tuto kampaň budeme rozvíjet i v letošním roce. Jedním z hlavních témat bude osvěta ohledně třídění odpadů. Cílem společensky odpovědných aktivit dm tedy není primárně zvyšování prodeje, ale zejména prohloubit vědomosti zákazníků v oblasti trvalé udržitelnosti a jejich zodpovědného přístupu k životu.

Působení dm v České republice je po všech stránkách velmi úspěšné. Co považujete za nejcennější?

Jakýkoliv úspěch je vždy zavazující. Snažíme se přicházet s neustálými inovacemi a zároveň pokračovat v projektech, které považujeme za smysluplné. Nadále rozvíjíme cíle, které jsme si předsevzali. Velkým oceněním jsou pro nás mety v nejrůznějších soutěžích či projektech, ať už od odborných komisí, tak především od samotných spotřebitelů. Za loňský rok jsme jich nasbírali hned několik. Ráda bych zmínila např. vítězství v Czech Superbrands Award, vítězství v anketě Česká máma nebo ocenění Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Drogerie. Zároveň nás těší, že se nám daří hojně zapojovat do našich aktivit samotné zákazníky, kteří stojí vždy ve středu zájmu. Za zmínku určitě stojí společensky odpovědná aktivita dm pomáhá dětem, kdy jsme se zavázali ve spolupráci s Charitou Česká republika rozdat 1 000 000 jednorázových plen rodinám s dětmi, které se ocitly v tíživé životní situaci. V případě Národní potravinová sbírky se nám společně s našimi zákazníky podařilo vybrat 5,5 tuny potravin. Ukazuje se také, že zákazníci rádi pomohou nebo darují body ze svých zákaznických kont ve prospěch dobročinných projektů, pokud v nich vidí smysl.

Čím dm žije dnes a jaké úkoly si v současnosti klade? 

Většina projektů, které realizujeme, jsou dlouhodobého charakteru, protože vycházejí ze základů dm filozofie, tedy dlouhodobé spolupráce. Snažíme se inspirovat rodiny s dětmi ke zdravému životnímu stylu, kde má svoje místo i pravidelný pohyb. Proto již po několik let podporujeme dm rodinné běhy, kdy dáváme především dětem možnost zažít atmosféru velkého závodu a probudit v nich lásku k pohybu. Samozřejmě se snažíme přicházet také s neustálými inovacemi, a učinit nakupování co možná nejpříjemnější, aby si zákazníci od nás odnesli vždy i tzv. něco navíc. Proto jsou pro nás právě projekty v oblasti sociální zodpovědnosti a trvalé udržitelnosti tématy, kterých se chceme držet a dále rozvíjet i v budoucnu.

připravil Pavel Kačer