Vyhledávání:

Tip Grady


lzi_stoleti_212

 

Autor předkládá informace, které nahánějí hrůzu, ale měli bychom je znát. Ukazuje, jak současní „vůdci světa" za přispění médií ovládají běžného člověka pomocí strachu, pocitů viny či závislosti na majetku. Mimo to ale také ukazuje cesty, jak se z této pasti mocných vymanit. Knížka, původně autorem vydaná na vlastní náklady, se záhy stala velkým bestsellerem. Je na trhu zcela ojedinělá a zaujme každého, kdo se zajímavá o společenské a politické dění.

 

 

Generální partner:

rossmann_239_239

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124manner84_84

Partneři:

 

 

 

 

Youtubeři napovídají ženám: spořte si pro vlastní jistotu i komfort

Youtubeři napovídají ženám: spořte si pro vlastní jistotu i komfort

18.5.2017

Statisticky se ženy dožívají vyššího věku než muži. Na penzi si však šetří poměrně nízké částky. Podle průzkumu ČSOB mezi ženami, které mají sjednané spoření na penzi, si velká část z nich (63,6 %) odkládá jen do 500 korun měsíčně. Částky od 500 do 1000 korun si pak šetří čtvrtina oslovených žen. Do penze by však chtěly ženy odcházet ještě před dovršením 60 let a ideálně by si většina z nich představovala důchod ve výši mezi 15 000 a 20 000 korunami měsíčně.

Průzkum proběhl v únoru mezi ženami ve věku od 18 do 65 let. Průměrné částky, které si ženy spoří na penzi, se zvyšují s tím, jak se blíží jejich důchodový věk. „Ženy, stejně jako muži si začínají více spořit na penzi, až když se začne blížit jejich důchodový věk. Alarmující však je, že i podle našich statistik si ženy začínají průměrně šetřit o dva roky později než muži, konkrétně ve 42 letech. A k tomu si ještě spoří nižší částky. U klientek ČSOB je to sice více, než vychází z průzkumu, ale jde rovněž pouze průměrně o 784 korun měsíčně,“ popsala současnou situaci Marie Zemanová, generální ředitelka ČSOB Penzijní společnosti. Začít si spořit vyšší sumy až v posledních deseti letech před důchodem může být přitom podle Marie Zemanové už pozdě: „Ženy mají bohužel obecně nižší mzdy, část života obvykle stráví péčí o děti či jiné rodinné příslušníky, a proto mají i nižší penze než muži. Na penzi by tedy měly myslet dřív. Nejhorší je situace pro ty, které na důchod zůstanou samy.“
Průměrný důchod žen je podle statistických dat stále přibližně o 2000 korun nižší než u mužů. V září 2016 činil průměrný důchod mužů v ČR 12 643 korun, zatímco ženy pobíraly jen 10 383 korun. V roce 2015 se přitom ženy v průměru dožívaly bezmála 82 let, muži pouze 76 let. Částky vyšší než 1000 korun si však ženy takřka nejsou ochotné šetřit. Mezi 1000 a 1500 korunami měsíčně si podle průzkumu ČSOB na důchod šetří jen 5,5 % žen, mezi 1500 a 2000 korunami spoří už pouze 4 % z nich. Částky nad 2000 korun si odkládá jen 1,3 % žen. „Pokud si ženy chtějí udržet životní úroveň, měly by začít se spořením už v produktivním věku, nejlépe do 30 let. Demografické vyhlídky nejsou nijak příznivé, a tak lidé budou muset více spoléhat sami na sebe, pokud si budou chtít zajistit na stáří solidní životní standard,“ dodal Petr Dufek, analytik ČSOB Penzijní společnosti.
Jak toho však docílit? Jak přesvědčit českou ženskou populaci, že by měla myslet také trochu sama na sebe? A včas? ČSOB Penzijní společnost vsadila na osvětu v několika směrech. Aby zasáhla i mladší ročníky žen, začala spolupracovat s youtubery, blogery a vlogery. Zdá se, že se vydala dobrým směrem. A právě o tom jsem hovořila s Marií Zemanovou, generální ředitelkou Penzijní společnosti ČSOB:

Rozhodli jste se navázat komunikaci s mladou generací, která by si co nejdříve měla uvědomit, že spoření na pozdější období je dnes nutností. Jaká média používáte?

Vždy je důležité zvolit kanály, které cílová skupina využívá, které jí jsou vlastní. I proto jsme spustili spolupráci s českými youtubery, kteří mohou objektivně a podle svých slov říct, co jim naše produkty přinášejí, zdali jim dávají smysl nebo jsou pro ně zbytečné. V minulém roce jsme také spolupracovali se společností ISIC a jejich průkazy, které nabízejí zajímavé benefity pro středoškoláky i vysokoškoláky. Zde jsme se zaměřili na edukativní obsah, který byl spojen s našimi produkty a s výhodami, které mohou přinést. Šlo zejména o penzijní spoření, které se snažíme aktivně prezentovat jako produkt, který je ideální pro mladé. I když název produktu může být do jisté míry zavádějící a vzbuzovat dojem, že to je produkt pro důchodce, je to vlastně naopak, protože čím dříve s penzijkem začnete, tím delší časový horizont vzniká na to, abyste se dobře zajistili na budoucnost, a tím i nižší pravidelný příspěvek můžete „spořit“. Pokud začnete s penzijním spořením třeba v padesáti, máte co dělat, abyste si našetřili stejnou částku jako třeba ten, kdo začal v osmnácti. Naším cílem je, aby lidé vnímali penzijko jako základní spořicí produkt, který by měl mít každý sjednaný již odmalička.

tk_eny_a_spoen_jak_spo_matky_svm_dtem_1280

Internet je všemocný – je nejlepším směrem k oslovení také pro cílovou skupinu nejmladších?

Internet určitě není jediným kanálem pro oslovení mladé cílové skupiny, ale jak jste naznačila, je téměř všemocný a nyní je již nejen pro mladé velmi atraktivním komunikační platformou. Překvapilo mne, kolik i starších lidí pozitivně reagovalo na tento způsob komunikace. Proto dává smysl ho aktivně využívat společně a zaměřit se na vytváření obsahu přes sociální sítě, blogy nebo právě prostřednictvím youtuberů. Nejsou zde žádné hranice. Záleží na kreativitě každého, aby byl připraven takový obsah, který je pro cílovou skupinu zajímavý a přínosný. Ale není to pouze o online komunikaci, zajímavé jsou i různé sportovní nebo hudební akce.

Blogerky a blogeři, vlogerky a vlogeři jsou lidmi, na něž mladá populace hodně dá. Jak a kde jste hledali ty, kteří se zaměřují na finanční oblast? Podle čeho jste se rozhodovali, zda je využijete, nebo ne?


Důležitá je pro nás komunikace s lidmi, kteří mají co říct, mají svůj názor, jsou zajímaví pro cílovou skupinu a nebojí se zkoušet nové věci a mluvit o nich. I proto jsme si v kampani s youtubery vybrali Kovyho, Bendera nebo třeba Veroniku Spurnou. Jde o zajímavé youtubery, kteří si za poměrně krátkou dobu dokázali vytvořit široké publikum a jejich obsah je přínosný a atraktivní. Přiznávám, že pro někoho může být tato forma komunikace nestravitelná, ale pro takové lidi máme samozřejmě připravené jiné, pro ně zajímavé, formy a kanály. Každopádně nás moc těší pozitivní reakce té mladé cílové skupiny, které ukazují, že díky právě zmíněným youtuberům i třeba desetileté děti pochopily to hlavní poselství, že pokud si chtějí v budoucnu plnit přání a něco si dopřát, musí si na to ušetřit. A to proto, že nehovořili jazykem finanční instituce, ale tím jejich, a hlavně zábavnou formou.

Jaké nové pohledy na penzijko vám tito specialisté přinesli?

Spoření obecně není pouze finanční produkt, je to hlavně možnost, jak se bezpečně zajistit na celý život. Každý z nás má sny, které si chce splnit, a penzijko je jednou z příležitostí, jak být blíže ke svým potřebám i těm snům. I přesto, že povědomí o spořicích produktech není mezi mladými tak vysoké, je skvělé, že mladým, kteří penzijko znají, dává smysl, a to hlavně proto, že se nemusí ničím vázat, což je typické pro celou generaci millennials. Penzijko ani nemusíte platit pravidelně, pokud třeba zrovna nevyjdete s penězi. Penzijko je možné kdykoliv po dvou letech vybrat a pokračovat v novém spoření. Je to produkt, který se maximálně přizpůsobuje situaci každého klienta. Nesvazuje, dává prostor.

tk_eny_a_spoen_kdy_zanaj_lid_myslet_na_penzijko_1280

Mohli by vám blogeři pomoci třeba i s vývojem nového produktu?

Rozhodně ano. A nebylo by to poprvé. Aktivně zapojujeme své klienty při vytváření nových produktů nebo služeb do komunikačního procesu. Zpětná vazba je velmi přínosná a důležitá proto, abychom vytvářeli produkty a služby, které dávají smysl a jsou uživatelsky atraktivní. Jako příklad mohu uvést třeba náš web, při jehož tvorbě vycházíme právě z názorů a podnětů klientů. Koneckonců pro ně to přece děláme.
A hledáte další takové osobnosti?

S youtubery aktivně spolupracujeme a hledáme i nové možnosti spolupráce. Dává nám velkou logiku mluvit o penězích, spoření a celkově o finanční gramotnosti mezi mladou generací. Startujeme i s novým dětským projektem, který se edukativně zaměřuje na ty nejmenší a zároveň na rodiče a prarodiče dětí.

ptala se Eva Brixi

Vytisknout stránku / Poslat odkaz


Placené materiály jsou označeny symbolem ***.
© 2006-2017 RIX, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Prosperita Madam Business je registrovaná ochranná známka.

Vyrobil Design4net.cz.