Vyhledávání:

Tip Grady


lzi_stoleti_212

 

Autor předkládá informace, které nahánějí hrůzu, ale měli bychom je znát. Ukazuje, jak současní „vůdci světa" za přispění médií ovládají běžného člověka pomocí strachu, pocitů viny či závislosti na majetku. Mimo to ale také ukazuje cesty, jak se z této pasti mocných vymanit. Knížka, původně autorem vydaná na vlastní náklady, se záhy stala velkým bestsellerem. Je na trhu zcela ojedinělá a zaujme každého, kdo se zajímavá o společenské a politické dění.

 

 

Generální partner:

rossmann_239_239

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124manner84_84

Partneři:

 

 

 

 

Invaze žen v podnikání pokračuje

12.5.2017

Uiž pátým rokem za sebou nestačí muži ženám. Alespoň co se týká počtu nových živností. Jen v posledním roce založilo malou firmu dvojnásobně více žen než mužů, od roku 2012 činí ale rozdíl již 34 tisíc živností ve prospěch podnikatelek. Zatímco úbytek mužů v malém byznysu za poslední rok zaznamenala polovina regionů, počet podnikavých žen rostl ve všech krajích. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) a za podpory společnosti ŽENY s.r.o. předkládá aktuální srovnávací analýzu podnikatelů a podnikatelek.

Každoroční analýza AMSP ČR a MPO ukazuje, že se již stává trendem, kdy ženy zakládají více živností než muži. Zatímco počet podnikatelů - mužů celkově od roku 2012 stagnuje a jejich počet je za poslední pětiletku dokonce nižší o 193, počet podnikatelek za stejnou dobu vzrostl o více jak 34 tisíc.

Za poslední rok (2016) už není rozdíl tak veliký, přesto je nárůst žen v podnikání vůči mužům téměř dvojnásobný, když přibylo 8 942 žen podnikatelek, zatímco mužů jen 4 638.

Celkově z pohledu všech aktivních OSVČ dochází k mírnému nárůstu počtu fyzických osob-podnikatelů, kterých je nyní 981 tisíc. Zatímco pokles OSVČ z hlavní činnosti v letech minulých se zmírnil, trend růstu počtu OSVČ z vedlejší činnosti pokračuje. Počty právnických osob rostou průběžně, za posledních pět let došlo k nárůstu zhruba o čtvrtinu na 437 tisíc podnikatelských subjektů.

Zatímco na jednoho muže v roce 2016 připadalo v průměru 1,5 živnostenských oprávnění, na jednu ženu to bylo 1,34.

Zatímco u mužů je živnost volná zastoupena přibližně polovinou, u žen to jsou dvě třetiny. Dvojnásobně větší podíl mají ženy vůči mužům ve vázané činnosti. Naopak u mužů je třetinově zastoupena živnost řemeslná, zatímco u žen je to jen z necelých 15 %.

Nejvíce mužů podniká v jihovýchodní oblasti ČR, následuje Praha a oblast severovýchodní. Nejvíce žen podniká v Praze, následuje jihovýchodní a severovýchodní oblast. Největší nárůsty podnikatelů v posledním roce jak u mužů, tak žen zaznamenala Praha, oblast středních Čech a Jihovýchod. Úbytek žen podnikatelek se v roce 2016 nekonal v žádném regionu, nepatrné úbytky mužů podnikatelů byly zaznamenány v regionech Jihozápad, Severozápad, Střední Morava a Moravskoslezsko.

Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelské prostřední a vnitřního obchodu na MPO: „Ministerstvo průmyslu a obchodu se snaží svými cílenými opatřeními vytvořit co nejpříznivější podnikatelské prostředí, které by podněcovalo podnikavost v České republice. Jsme rádi, že se tato naše snaha projevuje i trvalým růstem počtu podnikajících žen, což dokazují statistická data za několik posledních let."

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu dodává: „Zatímco do roku 2010 válcovali co do počtu nových živností muži ženy, v posledních letech je trend přesně opačný. Dobývat podnikatelský kopec se rozhoduje čím dále více žen po mateřské dovolené, ale roste i počet zajištěných žen, které míří k vyšší nezávislosti, vidíme i růst žen ve věku 55 let a více. Obecně pro ně platí, že jsou vytrvalé, méně riskují, nemají ego mužů a jdou věcně za výsledkem. Úspěch neměří finančními a mediálními ukazateli, ale schopností přežít v delším časovém horizontu, klidně i s menšími zisky."

Eva Čejková Vašková, členka dozorčí rady AMSP ČR, projekt PODNIKAVÁ ŽENA dodává: „Ženy čím dál častěji opouští jistotu zaměstnání a plní si své podnikatelské sny. Největší zájem o podnikání je v oblasti poskytování služeb, hned poté následuje prodej vlastních produktů po internetu. Velký trend a zájem sledujeme ve výrobě potravin dle tradičních domácích receptur."

(tz)

Vytisknout stránku / Poslat odkaz


Placené materiály jsou označeny symbolem ***.
© 2006-2017 RIX, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Prosperita Madam Business je registrovaná ochranná známka.

Vyrobil Design4net.cz.