Vyhledávání:

Tip Grady


lzi_stoleti_212

 

Autor předkládá informace, které nahánějí hrůzu, ale měli bychom je znát. Ukazuje, jak současní „vůdci světa" za přispění médií ovládají běžného člověka pomocí strachu, pocitů viny či závislosti na majetku. Mimo to ale také ukazuje cesty, jak se z této pasti mocných vymanit. Knížka, původně autorem vydaná na vlastní náklady, se záhy stala velkým bestsellerem. Je na trhu zcela ojedinělá a zaujme každého, kdo se zajímavá o společenské a politické dění.

 

 

Generální partner:

rossmann_239_239

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124manner84_84

Partneři:

 

 

 

 

Pojem sám o sobě nic neznamená, když mu nedáte směr

Pojem sám o sobě nic neznamená, když mu nedáte směr

13.4.2017

Ocitnout se ve Španělském sále Pražského hradu mezi oceněnými firmami, organizacemi i jednotlivci a užívat si okamžik slávy, to se jistě zapisuje do věčné paměti těch, kteří měli to štěstí a zvítězili v některé z kategorií Národní ceny kvality ČR a Národní ceny za společenskou odpovědnost. Jenže to je teprve začátek. Pak člověk přemýšlí, porovnává, přichází nápady, energie, výzvy. Bylo by škoda jim nedat prostor. I to je smysl jmenované soutěže – nejen ocenit, ale inspirovat, ponoukat ke zdokonalení, dalšímu startu. Jak o kvalitě jako významné kategorii podnikání smýšlí PhDr. Marie Jírů, majitelka společnosti Centrum andragogiky, s.r.o.?

Kvalita je pro vás osobně významným fenoménem. Jak se promítá do práce Centra andragogiky? V čem je základ?

Základem je samozřejmě dennodenní poctivá tvrdá práce, ověřování informací, sledování situace na trhu, kontrola, a hlavně přijímání zpětných vazeb a jejich vyhodnocování. Kvalita je základní kámen celé naší společnosti a jejích hodnot. Pojem sám o sobě nic neznamená, když mu nedáte směr.

Právě za kvalitu jste získali v soutěži Národní cena kvality ČR v oblasti Cena za společenskou odpovědnost v kategorii Rodinná firma v loňském roce významné ocenění, které jste na pražském Hradě přebírala s dávkou hrdosti. Čím jste zaujali?

To je velmi dobrá otázka. Dovolím si odpověď, že právě naší vytrvalostí a mottem neustále se zlepšovat. Vyhrát manažerské či podnikatelské klání není jen tak, takže to vnímáme jako ohodnocení naší činorodosti, nápadů, snahy být užiteční. Když si uvědomíte, že je v České republice na 40 000 aktivních organizací, které někoho něčemu učí, je to přece jen vynikající reference.

Na společenské odpovědnosti stavíte své aktivity už dlouho, myslím, že jste byli jedni z prvních, kdo se do těchto souvislostí vidění světa pustil. Proč vás zaujalo právě toto pojetí?

Nejde o to, že bychom si o tom někde přečetli a řekli, tohle budeme dělat a budeme to dělat tak a tak. Pro mě, a hlavně naši firmu, to byl přirozený vývoj a další krok vpřed v našem růstu. Poskytujeme komplexní vzdělávání a poradenství různým společnostem, a když jsme se začínali do této problematiky nořit, položili jsme si otázku, jak by se Centrum andragogiky mělo chovat, abychom nekázali vodu a nepili víno. Přemýšleli jsme, jak toto téma co nejlépe uchopit a v roce 2009 přišla myšlenka založit neziskovou organizaci Šance na vzdělání. Ta se věnuje opět vzdělávání, ale ne firemnímu, nýbrž sociálnímu.

A jak na této ceně stavíte dál? Pomohla například nějak vaší společnosti nebo vám při práci s klienty?

Každé takové ocenění vám získá prestiž a uznání, je to důkaz toho, že jdeme správným směrem a nesmíme ve svém snažení polevit. Klienti pak následně vidí výsledky, které lze kvalitativně měřit. V zásadě nám toto ocenění pomáhá se neustále zlepšovat a být ve střehu.

Kvalita a společenská odpovědnost nejsou jen o dodržování pravidel, zákonů, postupů, či souvislostech a budoucnosti, ale skýtá i prostor pro velkou kreativitu a nápady, o nich jste již hovořila. Jak to vnímáte?

Při implementaci společenské odpovědnosti musíte mít jasnou představu, čeho tím dosáhnete, komu tím prospějete a zda se vám vynaložená snaha vrátí v požadované podobě a jestli se uzavírá kruh vašich činností. Dělat správné věci a chovat se správně je velmi bohulibá myšlenka, avšak primárně musíte myslet na business a veškeré kroky, pokud k nim dospějete, naplánovat. Pak vám zbývá čas i na kreativitu, a to je ta chvíle, kdy by si měl každý, kdo podniká, říci, že dělá to, co ho baví.

Myslíte, že menší rodinné firmy dokáží společenskou odpovědnost vnímat ostřeji a více emotivně než velké korporace?

V zásadě si dovolím tvrdit, že ano. Velké korporace už dnes jinak podnikat nemohou než se zavedenými principy CSR, standardizací postupů a dalšího rozvoje. Kdežto rodinné firmy působí většinou lokálně, sama mohu potvrdit, že vám záleží na vašem okolí, více nasloucháte a všímáte si detailů. Smýšlení rodinných firem a pohled na podnikání jsou odlišné, je v tom obecně více péče, hodnot a morálních hledisek.

ilh_1053_3933  

otázky připravila Eva Brixi

Vytisknout stránku / Poslat odkaz


Placené materiály jsou označeny symbolem ***.
© 2006-2017 RIX, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Prosperita Madam Business je registrovaná ochranná známka.

Vyrobil Design4net.cz.